شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۸۸

سوال و جواب

یکی اززیباترین روزهای زندگیم بود و آخر تابستون برای ما

زیباترین خاطره ای که دارم احاطه شدن فلسطینیا توسط سبزا بود وقتی تو شونزده آذر گاز فلفل زدن ما که حرفه ای بودیم سریع جا خالی دادیم و به تمهیدات اولیه مشغول شدیم ولی اون فلسطینیای بیچاره که بتازگی میخواستن فلسطین واقعی رو تجربه کنن اول نفهمیدن که چی شده وقتی که افتادن زمین و پرچماشون تلپ تلپ از دستشون افتاد و راه نفسشون بند اومد فهمیدن چرا ما دورشونو خالی کریم آویزون ما اسراییلیا شدن که ببینن چی کار میکنیم تا از این گاز فرار کنیم خداییش دلم واسشون کباب شد.

بعد از اینکه گزارش اخبار تلویزیون خودمون و گزارش فارس نیوزو خوندم یه سری سوال تو ذهنم یهو دوید هر کسی بتونه جواب بده فطریه اش گردن من :

چرا باید در مسکو روز قدس رو گرامی بدارن؟؟؟؟ وقتی دور میدون ولیعصر اون بیچاره با تمام قوا فریاد میزد مرگ بر اسراییل مردم یکصدا میگفتن مرگ بر روسیه اونم میگفت نهههههههه روسیه خوبه روسیه متحد ماست !!!!! آیا مردم روسیه برای اینکه بیشتر از این آبروشون نره رفتن از قدس حمایت کردن یا دلیل دیگه ای داشتن؟ روسیه در چه زمینه ای متحد ماست؟ هفته پیش که اجلاس کشورهای حوزه دریای خزر بود حتی از ما دعوت هم نکردن که با واکنش مقامات ما روبرو شده بود در چه موارد دیگه ای روسیه با ما اشتراک و اتحاد داره؟ داستان سپر دفاع موشکی به کجا میرسه؟

ميرحسين موسوي يكي از كانديداهاي ناكام دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در حالي كه قصد حركت در خيابان انقلاب به سمت چهارراه وليعصر را داشت؛ با ممانعت مردم و جمع كثيري از راهپيمايان روز قدس در تهران روبرو شد!!!!. چی شد که میر حسین ناکام موند؟ در چه مساله ای ناکام موند؟ در جلب میلیونی مردمی که بهش امیدوار بودن ؟ یا در مطرح کردن خودش در رسانه های اسراییلی ؟ اونیکه ناکام موند میرحسینه یا مردم؟ با ممانعت کدوم جمع کثیری از مردم روبرو شد؟ این جمع کثیر آیا همون شصت و دو درصد بودن ؟ یا بیشتر؟ درنهایت چی شد؟ اونایی که حمله کردن توسط نیروی انتظامی به سمت دیگه ای شوت شدن ؟ یا میرحسین زیر بار اعتراضات له شد؟

محمد خاتمي نيز كه قصد داشت در حوالي دانشگاه تهران با پائين‌آمدن از خودروي خود به جمع راهپيمايان بپيوندند، پس از پايين آمدن از خودرو با خشم مردم شركت‌كننده در اين راهپيمايي روبه شد كه شعارهاي "مرگ بر ضد ولايت فقيه "، "مرگ بر منافق "، "منافق برو بيرون " و مرگ بر ... را روانه وي مي‌كردند!!!!!. اصولا خاتمی کیست؟ چند روز اخیر توی همین رسانه ملی بارها دیدمش که بعنوان حامی حقوق ایران در مسائل هسته ای و بین المللی نشونش میدادن . آیا هر کسی که باعث آبروی وطنش بشه ضد ولایت فقیهه؟ یا منافق؟ کدومش باشی بهتره؟ و این در نهایت به کجا انجامید؟ آیا به سمت این روحانی با آبرو حمله شد و عمامه مبارکش به زمین افتاد یا اینکه وقتی فهمید مردم فهمیدن که منافقه کاسه کوزشو جمع کرد و در رفت ؟ منظور آقای باهنر نماینده مجلس از اینکه گفت نباید به شخصیت های کشوری حمله میشد و حرمتشان هتک میشد دقیقا به چه کسی بود؟ احمد خاتمی یا محمد خاتمی؟

كروبي نيز كه سعي داشت از حوالي ساختمان متعلق به روزنامه اعتماد ملي واقع در خيابان كريم‌خان زند به راهپيمايان بپيوندد با شعارهايي از جنس همان شعارهاي مردم در واكنش به خاتمي و موسوي (مرگ بر منافق و مرگ بر ضدولايت فقيه و مرگ بر ...) مواجه و در اثر اعتراض مردم مجبور به ترك صحنه شد!!!!. این شیخ ما خیلی سعی کرد که به جمع راهپیمایان اسراییلی بپیونده ولی این فلسطینیای با غیرت هی نمی ذاشتن برای همین بود که از هفت تیر تا نزدیکای میدون انقلاب هی دنبالش کردن و آخر سر اونم مجبور شد از صحنه بیرون بره . این شد که اسراییلیا گفتن شیخ اگه دستگیر بشه ایران قیامت میشه ... آیا این شعار به قطع طولانی مدت شب گذشته اینترنت در ایران مربوط میشه یا نه؟ بالاخره دستگیر شد؟ یا تهدید اسراییلیا پوچ و تو خالی و بر مبنای توهمات خودشون بود آیا آقای لاریجانی هم چند سال بعد از ریاست مجلس قاطی منافقین میشه یا نه؟

سرانجام سيل خروشان شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي با حلقه زدن دور اين افراد و سر دادن شعارهاي "مرگ بر منافق "، "مرگ بر جيره‌خوار " و ... آنها را مشايعت كرده و در نهايت در چهارراه كالج، خيابان قدس، خيابان فلسطين و ساير خيابان‌هاي منتهي به خيابان انقلاب و خيابان آزادي آنان را به بيرون از مسيرهاي راهپيمايي هدايت كردند!!!!. سیل خروشان دقیقا از کجا جاری شده بود؟ آیا فلسطینیا دور اسراییلیا حلقه زدن یا بالعکس ؟ آیا جمعیت انقدر زیاد بود که سبزا معلوم نبودن؟ یا سبزا انقدر زیاد بودن که صدا وسیما مجبور شد نشونشون بده؟ آیا اینا به اونا میگفتن جیره خوار؟ ما اهل کوفه نیستیم ، پول بگیریم بایستیم ؟ یا اونا به اینا؟
چرا تو خیابون شونزده آذر گاز فلفل زدن؟ روی نقشه دقیقا به کجا منتهی میشه؟ آیا اونایی که لباس سبز پوشیده بودن و دم نماز جمعه آمدن لباس لبنانیا رو بتن کرده بودن؟ یا لباس جنبش معدوم سبز ایرانو؟ در نهایت کی اون یکی رو هدایت کرد؟

این عده با تيزبيني مردم و بدون درگيري به بيرون از مسير راهپيمايي هدايت و در نهايت متفرق شدند!!!! درگیری به چی میگن مثلا لگد زدن؟ فحاشی؟ مرگ بر منافق ؟ مرگ بر دشمن فلسطین ؟ یا حتما باید با باتوم میزدن ؟ این عده ای که موتور آتیش زدن و کارای مغتششانه دیگه ای کردن قبل از هدایت این کارا رو کردن یا بعدش؟ متفرق به چه جور واژه ای گفته میشه ؟ مثلا دو میلیون نفر بشن یک میلیون؟ یا بشن بیست هزار نفر؟ در چه صورت تعدادشون از اونا کمتر میشد؟

تعدادي از آقايان سبزپوش طرفدار موسوي كه با كف و سوت قصد اخلال در راهپيمايي عظيم مردم را داشتند، در دست‌هاي خود بطري‌هاي آ‌ب آشاميدني نيز حمل و در مواردي آشكار روزه خواري مي كردند. احياناً اينان فراموش كرده‌ بودند كه حداقل براي ظاهرسازي، روزه خواري خود را پنهان كنند!!!!. اگه اینا کف و سوت میزدن پس اونایی که شعار میدادن کی بودن؟ کیا میگفتن : " یا حجه بن الحسن ، ریشه ظلمو بکن" ؟؟؟؟ اینا یا اونا؟ آیا با کف و سوت میشه راهپیمایی میلیونی مردمو به هم زد یا باید دست به اعمال دیگری هم زد؟ فلسفه بطری آب چی بود ؟ رفع تشنگی یا دفع سوختگی ناشی از فلفل و سایر ادویه جات؟ آیا از این به بعد هر کسی بطری آب دستش باشه روزه خواره یا حتما باید علنی این کارو بکنه؟ آیا هیچکدوم از این اسراییلیا روزه نبودن یا بنابر سنت دیرینه یهودیا که فقط در همین روز یک روزه خفن میگیرن، روزه بودن؟ چرا وقتی در مناظرات تلویزیونی ظاهر سازی جاشو به هتاکی و پرده دری میده مردم باید ظاهر سازی کنن؟ بالاخره ما هر کاری رو از بزرگترامون یاد میگیریم . غیر از اینه؟

تعداد زيادي از صندوق‌هاي كميته امداد امام خميني(ره) بر سر راه راهپيمايان روز قدس تعبيه شده و مردم كشورمان نيز همزمان با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس، كمك‌هاي نقدي خود را نيز به اين صندوق‌ها واريز مي‌كنند تا از اين طريق نيز به ياري مردم فلسطين بپردازند!!!! چرا در زمانیکه فقر و گرسنگی تو مملکت خودمون بیداد میکنه باید به بقیه کمک کنیم؟ آیا تو فلسطین هم گوشت کیلویی شونزده هزار تومنه ؟ آیا برای ثبت نام پیش دبستانی در مدرسه دولتی باید پانصد هزار تومان داد؟ بالاغیرتا اونا باید به ما کمک کنن یا ما به اونا؟ چطور میشه وقتی که هنوز عید فطر نشده و فطریه رو اعلام نکردن به همین صندوقها فطریه داد؟ از نظر شرعی شامل چه حکمی میشه ؟ مباحه؟ مکروهه؟


سوالای دیگه ای هم دارم هر چی فکر میکنم به جواب نمی رسم اگه همون سوالا تو ذهن شمام هست بدون اینکه من بپرسم جواب بدید.





۵ نظر:

میثم الله‌داد گفت...

ببین بعضی از خبرها رو اصلآ نباید بخونی. کار خودت رو بکن. این‌ها همیشه اینجوری هستن. دارن فقط ذات خودشون رو نشون می‌دن.
:)

ناشناس گفت...

besiar ziba bud. I like it

بصیرا گفت...

چقدر سوال می پرسی تو؟
خودمون فطریه مونو میدیم و گرنه امشب و فردا شب میایم خونتون

قاصدک گفت...

سبز باشی
:-)

نویسنده مهمان گفت...

من دیگه اخبار تلویزیون رو نگاه نمی کنم.
بی اعتمادمون کردن.

............

بسیار عالی بود.
خدا رو شکر که تصمیم به نوشتن گرفتی دوستم.